JEKA D10 seizoen 2010/2011

Jeka D10 op stap!

Vrijdag 20 mei was het dan zover. Na maanden voorbereiding gaan we met 15 jongens en maar liefst 11 vaders op stap. Drie dagen naar Oostkapelle op de camping. Vrijdag ochtend begint met inladen en boodschappen doen. Voor een weekendje met 26 man is dat een hele berg. Twee karren tot aan de rand en meer gevuld heb ik de Aldi uitgeschouwd. Om 18:00 gaat het echt beginnen. Vertrek vanaf Jeka, een laatste kus voor de moeders en we zijn weg. Voorspoedig komen we een dik uur later aan op de camping waar Riny en Charles ons al op wachten. Zij waren iets eerder vertrokken om vast in te checken op de camping. Omstreeks negen uur stonden de tenten en hebben we een toast uitgebracht op een succesvol weekend. Wat we toen nog niet wisten dat het dit ook dubbel en dwars ging worden.

Als avondactiviteit zijn we nog even naar het strand gelopen. Veel te koud, dus rap terug naar de camping. In de partytent was het goed toeven. Een hapje en een paar drankjes, daar waren we wel aan toe. Fris voor de jongens en een ‘Drie Hoefijzers Klassiek’ voor de vaders. Verschil moet er zijn. Tot half 1 hebben we gezellig geborreld. Daarna bedtijd! Bedtijd ??? Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook niet verwacht had dat iedereen gelijk ging slapen. 1uur, 2uur, 3uur, 4uur, 5uur………… elk uur wel even eruit om deze of gene te waarschuwen. De mannen hadden feest maar om 5 uur heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben verhuisd naar tent 1 en ben tussen 16 voeten gaan liggen. Toch nog drie uur kunnen slapen.

Zaterdag: 8:30u ontbijt. Superweer, het zonnetje schijnt over de camping. Verse nog warme stokbroden, staan op het menu. Na het heerlijke ontbijt vertrekken we om 9:45u naar Vlissingen waar we vandaag een toernooi bij SV Walcheren spelen. Weinig slaap en hoge temperaturen spelen ons tegen de verwachting in geen parten. We spelen een heerlijk toernooi en liggen al snel op koers voor de titel. Met als tegenstanders 3 x D1, 2x D2 en 1x D5 leveren wij hier een knappe prestatie.

Maar toen: mijn telefoon rinkelde, een onbekend nummer, ik neem op en tot mijn verbazing heb ik een nors sprekende campingbaas aan de lijn. Zijn boodschap was duidelijk en voor ons verschrikkelijk kl..te. Wegens overlast moeten we per direct de camping verlaten. De moed zakt even in mijn schoenen zoveel voorbereiding voor niets, bijna voor niets. Er volgt een half uurtje in mineur. Ook de jongens moet ik op hoogte brengen van onze malaise. Later gezien niet zo slim want de eerstvolgende wedstrijd waren ze compleet van slag en verloren de wedstrijd. Achteraf koste dit ons waarschijnlijk ook de toernooizege. Creatief als we zijn ontstaat langs de lijn het idee een jeugdherberg te zoeken, wie weet? Middels de moderne communicatiemiddelen lukt het Mario een overnachting te boeken in een ‘Stay-Okay’ locatie, de moderne variant op de jeugdherberg. Een zucht van verlichting is voelbaar, het ziet er naar uit dat ons weekend is gered.

De twee opvolgende wedstrijden worden overtuigend gewonnen. Met slechts twee doelpunten verschil moeten we Smerdiek voor laten gaan op de ranglijst. Tweede, een topprestatie. Na afloop vertrekken we richting de camping. Mario en Rob gaan vast inchecken bij ‘Stay-Okay’. In een uur breken we ons kamp op en vertrekken naar ‘De Piraat’. Hier werden we omstreeks 19u. verwacht voor een nu wel heel welverdiend biertje. Hmmmmmmmmmmmmmmmm, dat is lekker. Na zo’n enerverende dag smaken deze driedubbel zo lekker.

De mannen op het strand en de vaders aan de bar. Iedereen heeft het zichtbaar naar de zin. Om 20uur staat het eten op tafel, wat een feest. Na het diner nog even uitwaaien op het strand en daarna op weg naar onze slaapplaats. Op een kleine twee kilometer van Oostkapelle zien we aan de rechterhand een prachtig middeleeuws kasteel verschijnen. Mario en Rob, onze gastheren (of moet ik kasteelheren zeggen) voor de nacht geven richting aan en rijden het parkeerterrein van het kasteel op. Niets vermoedend volgt de rest. Vol ongeloof zijn de blikken als blijkt dat dit prachtige kasteel daadwerkelijk onze verblijfplaats voor de nacht is. Dit kan werkelijk niet waar zijn! Wij slapen vannacht als vorsten in een heus kasteel. Heel wat anders als bibberen in een tent.

Er wacht ons een prachtig avontuur. Met 24 man slapen we in het koetshuis van het kasteel. Hier mogen we zoveel herrie maken als we willen maar na de zware nacht van gisteren en een intensief voetbaltoernooi blijkt de pijp leeg te zijn bij de meesten. Rond twaalf uur is het stil op de kamers. De vaders bemannen tot een uur of één de gelachkamer en drinken hier een paar ‘Kasteelbiertjes’. De bijzondere dag wordt hier nog even geëvalueerd.

’s Ochtends om 8:30u was het aan mij iedereen, ja echt iedereen te wekken. Als roosjes hebben ze geslapen, stuk voor stuk. Het was aandoenlijk om de jongens uit deze roes te halen maar het ontbijt stond op ons te wachten. En wat voor een ontbijt. Een luxe buffet met daarop al wat wenselijk is op de vroege ochtend. Een vorst waardig.

Helaas was het weer wat omgeslagen. Toch besluiten we naar het strand te gaan. Windkracht 7 met geregeld de zon erbij is eigenlijk topweer om aan het strand te ravotten. Voetballen tegen de wind, tussen en op de palen van de pier klimmen/klauteren en van de hoge duinen springen. Heerlijk. Ook mijn vlieger is veelvuldig uitgeprobeerd. De jongens moesten flink in de touwen om overeind te blijven. We hebben ons strandbezoek afgesloten met een potje ‘Levend Stratego’. Ook dat was erg leuk met fikse spierpijn als gevolg van het rennen door de mulle duinen.

Na het strand zijn we omstreeks 14uur naar Middelburg gereden voor een bezoek aan de voetbalXperience. Cultuur snuiven en actieve voetbaltests afleggen. Schot- en sprintsnelheid meten, pionvoetbal, vakjes/lichtjes mikvoetbal, hooghouden en circuitcompetitie. Nog even de laatste energie er uitpersen voor het allerlaatste avondmaal is aangebroken. Een portie friet, een snackie en een biertje/frisje en ons weekend is ten einde.

Terugdenkend aan een onvergetelijk weekend is het dromen hierover voor menig speler/ouder al op de terugweg een feit. Mannen, bedankt voor een prachtig seizoen en een geweldig weekend.

Groet Orson

Klik hier om terug te gaan naar de startpagina